Hej
Jag har 1.85 i takhöjd i mitt pannrum. Vilken panna är då att föredra avseende sotning? Behöver man sota de automatiska pannorna typ UN, Effecta, Janfire..
Erfarenheter??
Takhöjd
- GoForIt Pellets
- Pannrumstomte!
Hej, och välkommen till forumet..
Min Joker från Värmebaronen är 172 cm hög inkl. rökröret, och den sotas helt framifrån..
Min Joker från Värmebaronen är 172 cm hög inkl. rökröret, och den sotas helt framifrån..
Värmebaronens Joker med Viking Bio original -03 (017A).
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
MAFA Miniförråd, som manuellt förses från egenbyggt bulkförråd.
Numera med säckad pellets. För tillfället SCA.
Termomatic CBJ med innegivare.
Braskamin och luft/luft Zibro SC-1235 som komplement.
alla pannor måste väl sotas mellan varven

edit : även om del pannor bara ska behövas sotas ett par gånger per år å då blir det väl sotaren som gör det å han/hon vill nog ha lite utrymme för det

edit : även om del pannor bara ska behövas sotas ett par gånger per år å då blir det väl sotaren som gör det å han/hon vill nog ha lite utrymme för det
nibe pellux med nymo calero 200
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
-09 installation av en braskamin
90m² boyta 60m² källare som värms till ca 12°c
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Enligt combifire/janfire då dom va på nolia så skulle deras panna bara sotas med spaken för tuberna o aldrig manuellt..dacke skrev:Jaha.. så det lutar åt att man får skaffa en panna utan stående tuber..sotning uppifrån.eller? Typ Värmebaronen eller focus
Men då det är spiralfjädrar i tuberna så bör de inte va några problem att ta ur dom med låg takhöjd..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd