Biomatic med lamda

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Biomatic med lamda

Inlägg av André »

ja enligt kompisens rörkrökare så är det på g med lamda styrning på thermias pelletspannor..
Han visste inte hur långt bort de va men trodde inte det skulle va allt för långt borta.. Han sa "då börjar den va rätt fulländad med lamda o spaksotning"..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Per-Erik
Energiprofet!

Inlägg av Per-Erik »

låter riktigt, riktigt bra..! känns som om man sattsade på rätt panna iallafall.. :D :D
Thermia Biomatic 20+. Bulkförrådet på 6,5Kubik. 11,5 M Skruv till Pannan som nu mera är av.
ctctotal
Entusiast!

Inlägg av ctctotal »

Hoppas min ctc håller ett tag till. då utvecklingen går fort och konstruktionerna är långt ifrån mogna och igenomtänkta.
CTC Total 1983
Thermia Bequem 15D gamla programvaran
3m skorsten
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Andree skrev:

[/quote]ja enligt kompisens rörkrökare så är det på g med lamda styrning på thermias pelletspannor..
Han visste inte hur långt bort de va men trodde inte det skulle va allt för långt borta.. Han sa "då börjar den va rätt fulländad med lamda o spaksotning"..

Kommer närdå ?
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

elvis skrev:Andree skrev:

ja enligt kompisens rörkrökare så är det på g med lamda styrning på thermias pelletspannor..

Kommer närdå ?
[/quote]

De visste han inte men då rörkrökrarn hört nå om de så torde de va under test iaf..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Blackan
Frö

Inlägg av Blackan »

Jag står inför valet att installera inom kort, en Thermia Biomatic 20+ eller CTC Ecoflex. Om jag installerar en Biomatic nu, kan man installera en "Lamda" sedan?

Hur mycket tror ni att man tjänar på lamda?

Om man har spaksotning, kan man även sota manuellt?
Barsk
Lärjunge!

Inlägg av Barsk »

Blackan skrev: Om man har spaksotning, kan man även sota manuellt?
Enligt vad jag hört från thermia så är spaksotningen kopplad till en spiralformad konstruktion. Antingen så behöver du inte sota tuberna mer än vad denna gör, eller så måste man nog lyfta bort den. Om det går vet jag inte.

Men där man ev behöver sota är ju där spaksotningen inte kommer åt. Tror knappast den tar överallt...
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Barsk skrev:
Blackan skrev: Om man har spaksotning, kan man även sota manuellt?
Enligt vad jag hört från thermia så är spaksotningen kopplad till en spiralformad konstruktion. Antingen så behöver du inte sota tuberna mer än vad denna gör, eller så måste man nog lyfta bort den. Om det går vet jag inte.

Men där man ev behöver sota är ju där spaksotningen inte kommer åt. Tror knappast den tar överallt...
Såg att effektas automatsotning ska tas ur 2 ggr/år för manuell sotning..

Den bör ju gå ta ur då den går stoppa in i befintlig panna o då går de oxå sota manuellt.. Det kommer att krävas lite manuell sotning trots spaksotningen t.ex uppe i sotluckan el rökröret men de bör räcka med att sotarn gör de.. Om han kommer 2 ggr/år iaf.. :roll:
Skriv svar