Min installatör eller skall jag säga han som sålde kommer när som helst, tar inte ut ett öre för tiden. Vi står tillsammans och pysslar om det är något fel. Åker förbi och knackar på mitt uteföråd om det skulle börja bli slut. De kan man kalla service
Bytte du det i förebyggande syfte eller hade det gått sönder?
Fick också samma erbjudande om serviceavtal från samma leverantör.
Jag ringde och frågade vilken service man kunde förvänta sig vid akuta fel.
Vid tecknande skulle man få vänta max 1 dag om akuta fel uppstod. Då frågade jag varför det skulle ta 5 dagar att få ett element utbytt på garantin.
Då svarade hon att kunder med serviceavtal prioriteras.
Då sa jag "Det var fel svar" och så tackade jag för mig.
Kommer aldrig någonsin rekomendera Bio Syd till någon
Jag bytte elementet då det hade gått sönder. Jag har gått över till att prata med Lokalföreningen i Hörby. De skickade ett nytt tändelement som var framme dagen efter och det tog som sagt inte så lång tid att byta. Ring Lokalföreningen i Hörby istället skulle jag vilja rekommendera så här långt (bara telefonkontakt ännu...). Jag ska se till att ha ett element hemma i reserv, så kan man alltid snabbt själv byta då det krävs. De i Hörby vill inte köra serviceavtal. De vill ge alla samma hjälp så snabbt det går (hoppas ändå att jag slipper prova vad det innebär, man vill ju att prylarna håller ).
Då var det dags för mig,efter 7 månader gav tändelementet upp.Söndag kväll.
Ringde installatören Energiknippet i Södertälje,han kom nästan direkt och gjorde ett snabbt byte.Garantin gäller.Allt OK.
Stort Tack
KMP PX21 på en gammal gjutjärnspanna från Prestoverket årsmodell 1965.