Nybliven ägare Biomatic20+

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
PMC
Späd planta

Nybliven ägare Biomatic20+

Inlägg av PMC »

Hur får man reda på hur mycket den externa skruven matar in i brännaren. Tror man behöver veta för att man ska kunna ställa in förbrukningen av pellets. Någon som vet? Tacksam för svar. :D :idea:
Biomatic 20+ veckoföråd 300
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Fick du inte med en extra elkabel till pannan??

Annars går det bra att ta kabeln till en perkulator (kaffebryggare) el annan apparat o koppla ihop denna med skruvens kabel.. Kör i t.ex 10 minuter o väg sen pelletsen då är de bara att ta de x6 så vet du vad den ger/tim.. Mata in värdet i pannan så är det klart... :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

Man kan ju köra skruven manuelt via service menyn med så slipper man labba med kablar.
Thermia Biomatic 20+
PMC
Späd planta

Inlägg av PMC »

Tack.
Detta ska jag testa.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Joachim A skrev:Man kan ju köra skruven manuelt via service menyn med så slipper man labba med kablar.
Jo men tar man kabeln som följer med pannan o sticker ihop med skruv kabeln så behöver man inte stänga brännaren.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Asterix
Prima virke

Inlägg av Asterix »

André skrev:
Joachim A skrev:Man kan ju köra skruven manuelt via service menyn med så slipper man labba med kablar.
Jo men tar man kabeln som följer med pannan o sticker ihop med skruv kabeln så behöver man inte stänga brännaren.. :wink:
Sant, men tänker jag fel om jag frågar vad han ska köra brännaren på i det läget? Slangen från skruven går ju i det läget inte ner till brännaren? :?

Peter
Biomatic 20+
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Asterix skrev:
André skrev:
Sant, men tänker jag fel om jag frågar vad han ska köra brännaren på i det läget? Slangen från skruven går ju i det läget inte ner till brännaren? :?

Peter
Vänta tills brännaren nyss gått o stäng shunten så startar den inte.. :wink:
Eller mata brännaren manuellt..
Asterix
Prima virke

Inlägg av Asterix »

André skrev:
Asterix skrev:
André skrev: Jo men tar man kabeln som följer med pannan o sticker ihop med skruv kabeln så behöver man inte stänga brännaren.. :wink:

Peter
Vänta tills brännaren nyss gått o stäng shunten så startar den inte.. :wink:
Eller mata brännaren manuellt..
Ja, så kan man göra ja! :wink:
Peter
Biomatic 20+
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

För att köra skruven manuelt behöver man inte stänga brännaren.
Thermia Biomatic 20+
PMC
Späd planta

Inlägg av PMC »

Hej.

Det gick bra att göra som ni sagt.
Jag startade skruven manuellt och körde. :lol:

Tack.
Skriv svar