Driftstopp igen. Städa pelletsförråd kan löna sig.

Skriv svar
Eric Hjalmarsson
Lärjunge!

Driftstopp igen. Städa pelletsförråd kan löna sig.

Inlägg av Eric Hjalmarsson »

Pannan stannade i natt. Hem från jobbet och ner i pannrummet. Fullt med spån i botten av förrådet.

Brännarkoppen full med pellets och internskruven ihoptjockad igen. Och jag som installerade en flamvakt för att slippa dessa igenkorkningar. Det blir att ringa installatören *suck*. Har i varje fall tömt (70kg Sågspånspellets) och rengjort förrådet. Tänkte köra ett par säckar vestmarka som test i ett par dar. Rent spontant så kändes den fuktig när jag hällde på den. Kanske var därför jag fick dem gratis. Dock är det för tidigt att säga ngt än.

Får väl skylla mig själv. Det lönar sig ju att städa ibland. Latmasken fick bestämma om det skulle göras i vinter. Dock har jag ju kört närmare 4 ton pellets.

Kollade elförbrukningen. 28kw sen igår kväll. dra bort 10 för hushållsel så blir det 18kw kvar. Med värme på alltså. Motsvarande dygn i helgen så har det gått åt 10-11 kg pellets. = 20 spänn mot 18kronor el. det är väldigt mycket osäkra siffor i det där. Men det gör mig nyfiken på att göra längre och bättre tester. Får dock ta det när jag definitivt kan stänga av värmen i huset.

Skall se om jag kan ragga ta i ett par bra säckar vestmarka pellets oxå.

/Ryggskottet
Skriv svar