xxxx inte längre kvar?

Skriv svar
per pellet
Fröträd

xxxx inte längre kvar?

Inlägg av per pellet »

Hmm... senast igår fanns en tråd där några av oss funderade varför en viss person plötsligt försvunnit från forumet och sopat igen alla spår efter sig. Nu verkar den tråden sopats bort på samma sätt. Jag nämner inga namn här, eftersom det verkar leda till att tråden försvinner, men är det någon som vet vad som händer? Det här börjar ju närma sig DaVinci-koden i mystiknivå.
Biomatic 20+, 800 liter veckoförråd, Thermomatic Combi shuntstyrning.
JoFi
Prima virke

Inlägg av JoFi »

well som forum admin (på annat högtrafik forum) så brukar jag köra prune då o då (radera gammalt mög som bara tar plats) den mysql som jag kör är ändå på över 3 GB så det tar hundra år o få en backup över nätet.
Värmebaronen Comet
Värmebaronen VikingBIO
2 x 500 Liter Borö
Beställt Sfinx Solar paneler + värmeväxlare
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!

Inlägg av Roli »

JoFi skrev:well som forum admin (på annat högtrafik forum) så brukar jag köra prune då o då (radera gammalt mög som bara tar plats) den mysql som jag kör är ändå på över 3 GB så det tar hundra år o få en backup över nätet.
Vad har detta med "startinlägget" att göra?????????

Det var inget "gammalt" inlägg som avsågs utan en person som försvunnit. Troligen efter påtryckningar från någon som blivit "trampad på tårna". Vad vet vi forumläsare när det inte ges några svar på våra frågor.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare

Inlägg av Micke »

Libi har begärt radering av sig själv varför
det vet vi ej ..... då var det klart med det :wink:
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
per pellet
Fröträd

Inlägg av per pellet »

Det är väl en sak om han raderar alla sina egna inlägg och begär radering av sin användare, men i det här fallet handlade det ju om en tråd där andra användare spekulerade om anledningarna till varför han gjorde så. Det mystiska är att även denna spekulationstråd försvann.
Är det på begäran av honom själv även i detta fall? Kan man i så fall verkligen begära att alla trådar där ens alias förekommer i texten ska raderas?
elvis
Pannrumstomte!

Inlägg av elvis »

Har det något att göra med en viss brännartillverkare ?
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Hehe jo det ligger mystik kring detta :)
Jag har iaf inte tagit bort tråden ni snackar om.. kanske micke vet något om det.

Som jag har fattat det och för att inte säga för mycket.. är grunden till den av användaren självvalda rensningen att det har kommit ut information om något som någon inte tyckte var lämpligt..

vi kanske ska säga '-Root int nå meer' och släppa detta, men vart tråden tog vägen är jag också nyfiken på. micke har du varit snäll mot person X och raderat tråden på dennes begäran? Hur som helst tycker jag att person X borde tänka efter lite mer före vad denne skriver på detta forum och inte komma i efterhand och ångra sig. Tanken är att det ska vara ett fritt ocensurerat forum där vi moderatorer ska slippa ta bort hela trådar.
wertok
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av wertok »

Viktigast i denna frågan tycker jag är om det är användaren själv eller brännartillverkaren som tvingat fram raderingen. Viktigt är också om det verkligen förekom några olagligheter i generation två av hans trådar.
Jag personligen tycker inte att brännartillverkarna ska kunna tysta ner oss hur mycket som helst speciellt inte om det vi skriver inte är olagligt eller strider mot forumets regler.
Jag får känsla av att han blivit tystad och det hör inte hemma varken här eller någon annanstans.
Då: 30 000:-/år med olja :-(
Nu: 15 000:-/år med pellets :-)
Thermia Biomatic 20+
4 kg/m² & månad
Huset byggt 1947
söder-om-sverige
Gallringsobjekt

Inlägg av söder-om-sverige »

Hello Forum,
the former user with the nickname "Libi", wanted to let you know, that it was his own wish to have deleted his membership.
No Manufacturer had contacted him personally.
I think he recieved some advice to better stop his engagemang in spreading some outdated software for supervising pelletburners from a person close to him.

The rules of the forum are clear. The former user with the nickname "Libi" wanted to avoid the forum from being included in any kind of inconvenience.
That is also the reason, why he had to delete some critical downloadlinks immediately.

He is still running his website http://de.geocities.com/hohlaender/pellets/pellets.htm
As far as i know, he is still reading some threads in this forum. Maybe this one here too. I think there is an e-mail adress on this page, if you want to contact him.

Please excuse my writing in English, but this here was too important, than being written på knagglig svenska...

Adjö fran
söder om sverige
Forget Scientology, how about Opus Dei?
per pellet
Fröträd

Inlägg av per pellet »

OK, då har vi fått vår förklaring och behovet av spekulationstråden försvann med den.
Libi visade sig inte vara någon ättling till Jesus, som en katolsk sekt var tvungen att radera från pelletsforumet. :wink:
Spekulationstrådens försvinnande har säkert någon annan förklaring, som därmed inte är så intressant längre.
Vi får hoppas att libi reinkarneras så småningom.
Tack, söder-om-sverige!
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

söder-om-sverige: Give my best regards to Libi (;-)), it was interresting to see the functions although it was from the wrong manufacturer ;-)

I hope that You (and Libi...) are enjoying having a CO2-neutral heating which (so far :-/) is cheaper than arabheat and electricity, at least here in sweden.

Best of luck.

And hey, "knaggligt svenska" was actually meant as a joke, the is some discrepancies to "real swedish" but very minimal and who am i to point fingers, i'm danish! :-D
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Skriv svar