Har kalkylerat lite på förrådsutrymmet, och jag tror jag ska kunna få ni ett förråd som, om man räknar på innermått, och golvlutning i botten får in 10kubik.
Men då ska ju golvlutningen till. Frågan är då hur pass stor den måste vara. Jag funderar på att skippa bottenskruv(flex) och helt enkelt köra ner medföljande skruv ner i förrådet (kommer att stå så pass till att man enkelt kan göra detta och den kommer att slå i botten på förrådet). Detta för att minska kostnaden samt även eventuella problemkällor.
Problemet med detta är ju att man måste se till så lutningen får in emot platsen där skruven "landar" på botten. Och jag är lite rädd att detta kommer ta så pass mkt plats att jag inte kommer över de 7 kubik jag minimi vill ha ut ur förrådet i pelletsmängd, pga den lutning som jag tror krävs.
Kan man inte klä in botten(de lutande planen) med någon typ av tunn, högpolerad plåt för att minska friktionen mot väggarna på golvet? Och därigenom kanske ha en något mindre lutning. Eller gör friktionen pelletsen emellan att den ändå blir "trögflytande" ?