Rökgastempgivaren - var sitter den?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Barsk
Lärjunge!

Rökgastempgivaren - var sitter den?

Inlägg av Barsk »

Var sitter rökgastempgivaren i en Biomatic? Skulle vilja göra ren den ibland...
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

Under plastkåpan pricis innan kröken på rökröret på vänster sida.
duktigt bökig att komma åt
Thermia Biomatic 20+
Barsk
Lärjunge!

Inlägg av Barsk »

Joachim A skrev:Under plastkåpan pricis innan kröken på rökröret på vänster sida.
duktigt bökig att komma åt
Behöver man lyfta på plastkåpan för att komma åt den eller räcker det att putsa inifrån?
Biomatic 20+, Thermias shunt + innegivare, 200l plasttunna som förråd. 150 kvm 1 1/2 plan. Bygger vacuumtransport.
Joachim A
Energiprofet!

Inlägg av Joachim A »

Jag lyfte plastkåpan i hörnet och drog ut givaren. Men det ganske går att ta den inifrån jag har inte prövat, å andra sisan så visar ju givaren så fel så jag bryr mig inte om att puttsa den längre.
Thermia Biomatic 20+
Barsk
Lärjunge!

Inlägg av Barsk »

Joachim A skrev:Jag lyfte plastkåpan i hörnet och drog ut givaren. Men det ganske går att ta den inifrån jag har inte prövat, å andra sisan så visar ju givaren så fel så jag bryr mig inte om att puttsa den längre.
Ok, jag ska ner och kika på hur det ser ut nu. Tänkte försöka pressa in lite extra isolering oxo under plastkåpan och de rör som sticker upp där. Det är det enda ställe runt pannan som är varmt så får man ner förlusterna där så borde det lilla som finns att vinna vara vunnet :-)

Tack för tipsen!
Skriv svar