Undrar om jag inte snackade med de som tillverkar laddomat och kanske till och med redan ställt frågan här

För och nackdelar??
Jag priar värme före varmvatten.
//Jocke
Du ska ladda från sidan för att få bättre skiktning, Laddar du fråntoppen får man en virvel i tanken som rör om..joa skrev:Blir det bättre för skiktningen om man laddar i toppen?
Utveckla gärna.
Ladddade i framkant på mitt förra system, men har aldrig reflerkterat över vad som är bäst förrän för en tid sedan och nu har jag glömt bort hur jag tänkte/vilka svar jag fått.
//Jocke
Jag har läst det i något dokument från spAndreas Hansson skrev:Är det någon som har någo fakta för att det skulle bli bättre att ladda i sidan?
Förutom era egna uträkningar alltså..
Mycket bra men då ingen kräver det så finns det inte heller som standard..leifa.k skrev:Förstår inte varför det är så klena dimensioner på anslutningarna till tankarna!!! Mina två 800l. tankar är pararellkopplade med 2" rör där 1" röret från pannan går på och därigenom så får jag ned flödeshastigheten enormt mycket och en bra skiktning in till tankarna! 1" röret från pannan som förgrenar sig i 2" rör till tankarna motsvarar ungefär ett 3" rör i area. Innan jag får för hög returtemp till pannan så har jag skiktning redan i 2" rörena innan tankarna.