Fick min nya dragex igår nu undrar jag bara om den skall jäspa
lite när brännaren går eller skall den öppna helt
eller spelar det ingen roll hur MYCKET den öppnar under körning
Den är väl ställd på ca 10 =20mm
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Tusan!
Det var nog en för dum fråga
Nu har det gått några dagar och den jäspar på som den skall dragexen alltså öppnar till hälften ungefär den lille luckuslingen....
Nu får jag sluta mummla för mig själv.......
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Har ingen aning !
Den öppnar fladderluckan till hälften under drift,sedan när brännaren stannat så går ju luckan igen....jaja du menar rökröret är helt öppet=
ja ja förstår Nu yrar man ...Hur mycket skall luckan Ja stänga=
skall den liksom slänga upp hela luckan=stänga ...
Eller räcker det helt enkelt att bara ställa efter papperet ca20mm10pa på
motvikten.....
sedan får vädret draget ute sköta resten så att säga
Senast redigerad av ronald den sön 04 mar, 2007 17:39, redigerad totalt 1 gånger.
Där var frågan uppe för att annat märke, men det är ju exakt samma funktion.
/Paddington
Animonhus på 103+103 m2 värms av Etna Duo (1989) som numera umgås med VB Viking Bio (2006). Neovapellets i 208 liters plasttunna.
Den kyliga årstiden stöttar vi upp med ved i en Andersen 8 täljstenskamin.
Toppen länk det där paddington!
Nu förstår jag lite bättre..
öppet och stängt ..man själv är ju inte precis någon bra förklarare.
Men det verkar vara olika på olika brännare man kan nog inte ställa den alltför dåligt...ändå ! Det är nog bara att ställa den på vad brännartillverkaren rekommenderar.....