uppstart
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Ja det kan du göra, Jag har gjort det på både grannens o kompisens ecoflex..
Det ända som händer är att pannan stannar för att glöden självslocknat vilket den inte bör göra med 90 min. Det är bara att testa hur lång tid det går ha..
Det ända som händer är att pannan stannar för att glöden självslocknat vilket den inte bör göra med 90 min. Det är bara att testa hur lång tid det går ha..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Ja du...
Shuntar du ut värme el är shunten stängd??
Det ska inte göra att du får driftstörningar iaf, Det kan variera lite beroende på svängningar i ute tempen men inget att bry sej om..
Har du kopplat in både inne o utegivaren??
Shuntar du ut värme el är shunten stängd??
Det ska inte göra att du får driftstörningar iaf, Det kan variera lite beroende på svängningar i ute tempen men inget att bry sej om..
Har du kopplat in både inne o utegivaren??
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Den står på........husvärme från.....så då borde shunten stängt helt, men man vet aldrig, fick efterdra skruvarna mellan pannan o shunt eftersom det läckte där när jag fyllde systemet..en fabriksmiss alltså...så man kanske ska kolla så shunten stänger helt...
Jag har både ute- och innegivare installerat men kör endast med utegivare tills jag har fått rätt huskurva
Jag har både ute- och innegivare installerat men kör endast med utegivare tills jag har fått rätt huskurva
Samma visa här.roga skrev:fick efterdra skruvarna mellan pannan o shunt eftersom det läckte där när jag fyllde systemet..en fabriksmiss alltså...
Egeninstallerad (mha kusin) Ecoflex, MAFA mini och Stora Enso på småsäck. Pelletsdrift sedan 28 feb 2007. KW012 dragbegränsare med Transtemper specialadapter.
Det är samma på min panna, pumpen stannar helt vid "husvärme från", men det kommer alltid upp lite värme till framlednings givaren via röret.
Om du har ett gammalt värmesystem kan det vara möjligt att det blir lite självcirkulation då, jag har satt på nya termostater + ventiler på alla element för att eliminera risken för själcirkulation när det inte finns något värmebehov...
Om du har ett gammalt värmesystem kan det vara möjligt att det blir lite självcirkulation då, jag har satt på nya termostater + ventiler på alla element för att eliminera risken för själcirkulation när det inte finns något värmebehov...
CTC Ecoflex , 1 plans tegelhus från -58, 90 kvm + delvis uppvärmd källare. Utanför Örebro,