Oregelbundenhet
-
- Frö
Oregelbundenhet
Hej. Nu har brännaren gått utan problem i ca 3v, för att sedan larma med misslyckad start flera mornar i rad. Startar omedelbart efter att strömen brutits. Det här är ett fenomen som jag haft de två åren jag kört den. Några tips?
Patrik
Hej,
med mina tämligen begränsade kunskaper skulle jag gissa på att kanske startdosen är i snålaste laget, kanske i kombination med ett för högt drag?
Alternativt att fotocellen skulle vara smutsig.
Som sagt, jag är en glad amatör, men detta är det som jag skulle titta på först iallafall!
med mina tämligen begränsade kunskaper skulle jag gissa på att kanske startdosen är i snålaste laget, kanske i kombination med ett för högt drag?
Alternativt att fotocellen skulle vara smutsig.
Som sagt, jag är en glad amatör, men detta är det som jag skulle titta på först iallafall!
CTC Ecoflex 2006
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Mafa Midi
Tigex 25 (Snart rejäla grejor från Ruben!)
Cronspis
Viking 30
2-plans villa byggd 1934
190 boy och 125 biarea
2 vuxna 2 barn
Brännaren har lite problem med detta...
Kolla först och främst att du har det nya kretskortet på brännaren och inte det gamla! Det nya har *ingen* glassäkring på sig, sitter det en glassäkring på ditt kort är det den gamla modellen och bör bytas för att slippa problemet...
mvh
Abbe
Kolla först och främst att du har det nya kretskortet på brännaren och inte det gamla! Det nya har *ingen* glassäkring på sig, sitter det en glassäkring på ditt kort är det den gamla modellen och bör bytas för att slippa problemet...
mvh
Abbe
CTC 1100 Ekonomi, VikingBio, CBJ