Säck för att samla damm vid tankning av pellets
Säck för att samla damm vid tankning av pellets
Vet någon var man kan köpa specialgjord säck för att samla damm vid utblåset då man tankar pellets med tankbil? Har haft en sådan specialsäck som är helt anpassad till röret för utblås, men den är trasig.
Hur gör ni andra annars? Ihopknutet påslakan?
Hareldat med pellets (EcoTec brännare) i 10 år. Installerade också solfångeri för två år sedan - istället för att köra el eller panna för varmvatten på sommarhalvåret.
Fredrik i norra Halland
Hareldat med pellets (EcoTec brännare) i 10 år. Installerade också solfångeri för två år sedan - istället för att köra el eller panna för varmvatten på sommarhalvåret.
Fredrik i norra Halland
Jag kör än så länge med "fritt blås" rakt ut. Men har funderat på någon typ av uppsamling eftersom det blir lite rengörning av carportens undertak varje gång som man har fått en fyllning.
Var köpte du din, numera trasiga, säck? eller den kanske ingick i "startkitet"?
Vi är ju nästan grannar, har snart kört min anläggning i 10 år (april nästa år) samt kompletterade med solfångare sent hösten -04.
Vi kanske kan träffas och diskutera "plus och minus" erfarenheter ?
Edit: text......
Var köpte du din, numera trasiga, säck? eller den kanske ingick i "startkitet"?
Vi är ju nästan grannar, har snart kört min anläggning i 10 år (april nästa år) samt kompletterade med solfångare sent hösten -04.
Vi kanske kan träffas och diskutera "plus och minus" erfarenheter ?
Edit: text......
Senast redigerad av Roli den ons 21 nov, 2007 13:50, redigerad totalt 1 gånger.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Ja, ja, hjärna tänker längre än vad fingrarna hänger med att skriva......micke_932 skrev:Den var nog inte trasig när han köpte denVar köpte du din trasiga säck?

Moderator
Re: Säck för att samla damm vid tankning av pellets
Jag har bara tankat bulk en gång och jag körde med ett påslakan. Drog fast det runt mitt 200mm spirorör och det funkade alldeles utmärkt.Warbergs skrev:Vet någon var man kan köpa specialgjord säck för att samla damm vid utblåset då man tankar pellets med tankbil? Har haft en sådan specialsäck som är helt anpassad till röret för utblås, men den är trasig.
Fredrik i norra Halland
CTC-265K -75
Bequem 20D
Bulkförråd.
Bequem 20D
Bulkförråd.
Hur stor blev den, i vilket material och vad kostade det ?Taxen skrev:Jag lät en ventilationsfirma sy ihop en säck som passar på mina rör.
Moderator
-
- Fröträd