Var kan det vara bäst att sätta en sådan på denna panna?
Sotluckan som är fyrkantig med 9.5X16.5 cm.På skorstenen till vänster.
Sotluckan på vinkeln av rökröret ovanpå pannan?
Göra ett hål på rökrörets raka del på väg mot skorstenen?
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Funderar du på dragregulatorer så ska du absolut ta ett snack med Ruben på www.transtemper.se. Tror han kallar sig för Olle45 här på forumet. Det han inte vet om dragregulatorer är inte värt att veta.. Behöver du en adapter mellan sotlucka och regulator så fixar han en kundanpassad utan större problem, jag blev iaf väldigt nöjd!
Lånar Ronalds bild och har en fundering om det inte blir varmt att ha den så här,precis i vinkeln
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
ronald skrev:Sådär blir det kanon Taxen om du får till....sätt din på samma sätt det funkar perfekt...snygg bild eller hur
Mvh ronald
Nu har jag precis provkört brännaren och justerat lite Vågar dock inte ha den på i natt,utan slängde i oljebrännaren igen Får väl se när jag skaffar en dragregulator.Anslutningen av rökröret i skorstenen är inte den tätaste,för där är det glipor på flera centimeter.
Pelletseldare sen -00