Hej
Nu går mina tankar kring det pelletsförråd jag planerar att bygga. Tanken är i första svängen att det inte ska vara bulkfyllnad. Utan vi tappar ur storsäck och låter pelletsen rinna ner i förrådet.
Jag har kommit fram till att jag inte ska ha sluttande väggar, mest för att få in mer pellets.
Men, ska jag bygga ett litet förråd i det stora där jag placerar skruven, för att ha som ett litet förråd i det stora. Jag är medveten om att jag får skotta på slutet men det är inga problem. Ska jag bygga ett med den K-silo jag har eller ska jag bygga upp ett med pall + pallkragar? Vad tycker ni.
Kom gärna med förslag och tips på hur jag ska gå till väga.
God JUL
Litet förråd i det stora
Litet förråd i det stora
janfire jämäpanna K-silo. Planer på stort förråd
-
- Prima virke
Pallkragar fungerar enligt min åsikt utmärkt, starka flexibla i den mening att de är lätta att stapla på flera på höjden för att öka volymen.
Hållfastighet och pris är bra.
Jag har ett bulkförråd där skruven hämtar pellet från en pallkrage efter 30% tömmning får jag enkelt fösa ditt mer pellet senare behöver jag skotta och då är det praktiskt att lägga på flera pallkragar för längre intervall ger i princip ett veckoförråd där jag skottar pellet precis brevid.
Hållfastighet och pris är bra.
Jag har ett bulkförråd där skruven hämtar pellet från en pallkrage efter 30% tömmning får jag enkelt fösa ditt mer pellet senare behöver jag skotta och då är det praktiskt att lägga på flera pallkragar för längre intervall ger i princip ett veckoförråd där jag skottar pellet precis brevid.
Janfire Flex-A (2000) + Norrahammar Parca 3000, Bulkförråd 5ton, förbrukning knappt 4ton/år. Tegel villa-56, 1.5plan + källare a 74kvm +25kvm garage allt uppvärmt. Pelletsdrift hela året.
Hösten 2009 istallerades Toshiba Luft-Luft VP Polar2
Hösten 2009 istallerades Toshiba Luft-Luft VP Polar2