byte av kretskort Bequem 15
byte av kretskort Bequem 15
Hej
Jag har bytt mitt kretskort till min analoga bequem 15, eeprom på min gamla står "C 112" och på det nya står det "E 112" Behöver jag göra några förändringar eller är det bara att köra på. Om så är fallet, vad behöver jag göra. Switcharna var inställda på 0110 på det gamla. Satte switcharna likadant på det nya men det verkar som den inte riktigt orkar värma upp huset.
Tack på förhand
Hasse
Jag har bytt mitt kretskort till min analoga bequem 15, eeprom på min gamla står "C 112" och på det nya står det "E 112" Behöver jag göra några förändringar eller är det bara att köra på. Om så är fallet, vad behöver jag göra. Switcharna var inställda på 0110 på det gamla. Satte switcharna likadant på det nya men det verkar som den inte riktigt orkar värma upp huset.
Tack på förhand
Hasse
Iwabo S1X brännare. värmebaronen cu panna
Nej du skall inte behöva att göra några ändringar det som skiljer processorerna åt är att den nya har en annan typ av uppstart när man gör en såkallad kallstart.
Det som kan behövas att ändras är fläkten om det är så att du inte får en bra förbränning.
Hur har du switcharna ställda?
Det som kan behövas att ändras är fläkten om det är så att du inte får en bra förbränning.
Hur har du switcharna ställda?
Ariterm Bequem 20d med expansionskort för shuntreglering i Diom DV25K
Jobbat som pelletsinstallatör sedan mitten av 90-talet med div märken främst Thermia/Ariterm
Jobbat som pelletsinstallatör sedan mitten av 90-talet med div märken främst Thermia/Ariterm
Ok då kör du på en matning av 83% vilket skulle motsvara ca 17KW, jag skulle tänka mig att du bör ligga på ca 160V på fläkten för att det skall bli någorlunda bra!
om du sätter switcharna på följande vis nr1: on 2: off 3: on och låter fläkten vara som den är så kör du på fabriksinställningarna dvs 71% matning och ca 150-155V på fläkten.
Den borde ta mindre pellets med dessa inställningar!
Den borde ta mindre pellets med dessa inställningar!
-
- Energiprofet!
- Kontakt:
Enig med Ifkas.
Fläkthjulet måste ( varje år) rengöras försiktig för att ge rätta flödet vid 150-155V.
Sen är väl en av switcharna för sommar/vinterinställning???
Om denna står på "sommar", då får inte brännaren tilräckligt med pellets.
Stämmer dette Ifkas?
Fläkthjulet måste ( varje år) rengöras försiktig för att ge rätta flödet vid 150-155V.
Sen är väl en av switcharna för sommar/vinterinställning???
Om denna står på "sommar", då får inte brännaren tilräckligt med pellets.
Stämmer dette Ifkas?
http://www.matene.com - http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/matene.html
2001 mod. Biomatic m/2012 mod NBE Scotte brännare. 14kbm bulkförråd.
2001 mod. Biomatic m/2012 mod NBE Scotte brännare. 14kbm bulkförråd.
Stämmer mycket bra, tyvärr kommer jag inte ihåg vilken switch som är till sommar/ vinterläge men jag skall försöka att kolla upp det så återkommer jag i frågan.
-
- Ungskog