Farsgubben har en ctc 265 och han säger att det läker vatten troligtvis
är det nån ventil packning som har blivit otät(Den sitter bakom nån lucka en ventil som man kan dra åt (Han vågar ej dra nåt mer....
Hur får man tag i ny packning?
Mvh ronald
packning till 265 an
packning till 265 an
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Hmmm... på min som förvisso är en 265B sitter det ingen ventil under någon lucka.
På toppen finns det en rund "lucka" som täcker VV-slingan... men ingen ventil utom dom som sitter på rören utanför pannan.
Jag har en shuntventil på framsidan som sitter under "kapslingen" men den kan man inte "dra åt", man kan ställa hur kallt vatten som ska gå ut i huset.
Så det låter lite konstigt för mig, kan inte riktigt förstå var det skulle vara.
På toppen finns det en rund "lucka" som täcker VV-slingan... men ingen ventil utom dom som sitter på rören utanför pannan.
Jag har en shuntventil på framsidan som sitter under "kapslingen" men den kan man inte "dra åt", man kan ställa hur kallt vatten som ska gå ut i huset.
Så det låter lite konstigt för mig, kan inte riktigt förstå var det skulle vara.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Skall ut och hälsa på och checka till....imorgon
Tror han drog åt med en skruvmejsel ??(luckan på framsidan fylld med isolering)påfyllning av vatten till pannan kanske
Mvh ronald
Tror han drog åt med en skruvmejsel ??(luckan på framsidan fylld med isolering)påfyllning av vatten till pannan kanske

Mvh ronald
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
Det var luckan där elpatronerna skall sitta ..alltså det var 3 st muttrar som drar åt ett (trekantigt lock) med någon sorts packning som läker...
som sagt undrar vart man får tag i rätt packning?
Mvh ronald
som sagt undrar vart man får tag i rätt packning?
Mvh ronald
Skall nog passa på att köpa en karta packning På Biltema Skall ändå ha ett "gäng" balkskor och lite annat smått och gott...
Dom hade kontaktat en röris skulle komma nu på måndag...Men kommer han inte då heller (Har väntat i 2 veckor ...Så har ju jag packning snart att klippa ut och laga läckan med
Tack för tipsen

Dom hade kontaktat en röris skulle komma nu på måndag...Men kommer han inte då heller (Har väntat i 2 veckor ...Så har ju jag packning snart att klippa ut och laga läckan med

Tack för tipsen