Installation Iwabo funderingar

Skriv svar
perhagge
Gallringsobjekt

Installation Iwabo funderingar

Inlägg av perhagge »

Jag håller på med installation av en begagnad iwabo villa s (tror den heter så, från ca 2001). Panna är en combifire 40 kw. Köpte ett helt paket begagnat.

Skruven som följde med är lång (2,5m?) och det blir lite nästan för trångt att få plats i pannrummet med den. Kan man kapa skruven för att få en kompaktare installation ? ser att det finns 1,5 m skruvar att köpa.

Fördelen med lång skruv är väl att vinkeln blir mindre, har det varit något problem med det ?

Annat som kan vara bra att tänka på vid placering av förråd/skruv ?

Pannan är försedd med elpatroner, Hur lämpligen koppla så att dom gå igång om brännaren stoppar ?
Har satt i en sån här just nu : http://www.rinkabyror.se/?showart.aspx?id=1088

Tacksam för tips.

/Pär
Pellets installerat 2008-10-01 (begagnad panna och brännare, hela installationen gjord själv!)
Iwabo Willa S (2000)
Combifire 40 kW (2000)
OBJ shunt regulator(innomhus) (2004)
puttee
Entusiast!

Inlägg av puttee »

Hej har själv en likadan brännare som du och jag kapade bara av skruven ( och röret ) till den längd jag ville ha. :) tror föressten att jag ligger i närheten av 45 graders lutning.

El patronen antar jag du skall ha som frys-skydd, då kan det väl räcka att ställa den på 40 grader eller nåt, Du kör väl pannan i ett högre temperatur intervall än så.

Mvh Puttee
Den som söker han letar.

Parca Norah 3000 med Iwabo villa s, 1300 liter acktankar med laddomat 4030 emellan hysteres brännare ca 40grader via laddomaten.
Skriv svar