Jag trodde (?) att en oljepanna var extra bra lämpad för övergång till pellets, men som sagt, det vet jag ju egentligen ingenting om.
Jag har hittat en tillverkare av brännare som säger att just min panna faktiskt är bra lämpad. Jag har tilll och med hittat en begagnad som suttit i just min typ, så nu går jag över!
Edit: Direktcitering borttagen........ / Roli moderator
/Michael Ljunggren. Ny ägare av en CTC Vemax och Eurofire brännare
Om du inte köper 15 kubik åt gången, så är det priset i Stockholmsområdet. 500 om du har tur eller köper privat.
Här har folk inte alltid släpvagn så man måste fixa hemkörning och betala för den, och har man släp så kan man oftast inte ta mer än 2 kubik åt gången.
Den egentliga orsaken till priserna i storstan är väl gissningsvis att de flesta kör med fjärrvärme eller pellets/el.
Edit: Direktcitering borttagen........ / Roli moderator
Den egentliga orsaken till priserna i storstan är väl gissningsvis att de flesta kör med fjärrvärme eller pellets/el.[/quote] Nja vet i fanken! Ja känner en gammal timmeråkare från Vagnhärad han levde på att köra ut virke till små bygghandlare i Stockholms området! Ja törs inget lova men ja skickar ett pm till dej om ja får rätt pån?
Matab skrev:Ja törs inget lova men ja skickar ett pm till dej om ja får rätt pån?
Jag uppskattar det! -- Men det behövs inte. Nu har vi bestämt oss att installera en pelletsbrännare i pannan. Det är lockande att slippa kringarbetet med veden, även om det är trevligt i sig.
Tack än en gång.
(Å andra sidan ska det vara lätt att plocka ur brännaren om man får lusten tillbaka!!!)
(Å tredje sidan har vi faktiskt en kamin också, men där räcker det med mindre mängder.)
acsMike skrev:
Jag har hittat en tillverkare av brännare som säger att just min panna faktiskt är bra lämpad. Jag har tilll och med hittat en begagnad som suttit i just min typ, så nu går jag över!
Då är det bara att handla..
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd