Kan det här vara nåt att elda pellets med ?
http://www.ir-tech.se/Stock_Biosol_06031.pdf
Är ju fint att den är förberedd för solvärme också.
Smart med allt sammanbyggt, men har aldrig hört talas om nåt liknande hur det funkar.
Pris ca 43.000:- utan brännare.
Biosolpanna ?
Biosolpanna ?
En villa från 1953 på ca 100m2 + källare på 50m2 och garage på 50m2.
Värms av en Focus PE20 med en Janfire Flex-A.
Värms av en Focus PE20 med en Janfire Flex-A.
Hej !
Denna panna har funnits på marknaden länge.
Jag funderade på att köpa en sådan, men sen var det någon som sa att man i längden tjänar på att ha en separat acc-tank. Om man i framtiden vill byta panna el. dyl.
Sen känns det lite som att detta är kaka på kaka, jag menar det är ju en extern brännare i denna "integrerade" panna. Då tyckte i alla fall jag att det blev bättre med en "modern" integrerad panna... jag valde Econom från Ecotec. Men hade jag valt i dag, hade det nog blivit nån annan...
Mvh
Bamyl
Denna panna har funnits på marknaden länge.
Jag funderade på att köpa en sådan, men sen var det någon som sa att man i längden tjänar på att ha en separat acc-tank. Om man i framtiden vill byta panna el. dyl.
Sen känns det lite som att detta är kaka på kaka, jag menar det är ju en extern brännare i denna "integrerade" panna. Då tyckte i alla fall jag att det blev bättre med en "modern" integrerad panna... jag valde Econom från Ecotec. Men hade jag valt i dag, hade det nog blivit nån annan...
Mvh
Bamyl
- Södermanlands Län, 250 m2
- Ecotec Econom, Laddomat 21
- Effecta 750BBS, Enrörssystem
Den har ju fördelen att du kan kombinera pellets/sol på ett extremt kompakt utrymme. Dessutom BÖR den ju skikta extremt bra på inladdningen från pannan.
Vart har Stig Hvid som snackade mycket på Novators forum en gång i tiden tagi vägen ?, han började ju sälja dem vet jag.
Vart har Stig Hvid som snackade mycket på Novators forum en gång i tiden tagi vägen ?, han började ju sälja dem vet jag.
Jämä junior125B-73, Biona 2000 -03(bytt till nya brännkammaren) 10.2kvm borö src 2004.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.
Toshiba RAS 13 "polar" L/L VP
Åker hiss till vardags.
Kör lite bil på bana ibland för skojs skull på helgerna.