Halsmandlar

Skriv svar
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Halsmandlar

Inlägg av PELLE »

Har fått halsmandlarna borttagna i måndags. Det känns verkligen fortfarande... Gör rejält ont när man sväljer trots ständigt pillerknaprande.

Nu är ju inte ett pelletsforum rätt ställe för detta, men är det någon mer här som tagit bort dessa? Varför gjorde ni det och vad har blivit annorlunda efteråt?
Kelvin
Prima virke

Inlägg av Kelvin »

Har för mej att jag fick dom borttagna när jag var (väldigt) liten och jag tror det var för att jag snarkade en hel del...och det har jag inte gjort sen ;)
Ved Atmos DC75, fd oljetank på (sägs det) 3m³ + ny Akvaterm 3m³ bredvid, kulvert från första tanken in till ny Akvaterm soltank på 750 l. Laddomat 21-100, Laddomat 5030, Laddomat 31 "sol" och Thermomatic EC Home WL. Funkar klockrent!
Taxen
Pannrumstomte!

Inlägg av Taxen »

Trodde att man slutat med detta.Förr tog man bort dem rutinmässigt om man hade mycket halsfluss eller liknande.
Sen har jag hört att man är återhållsam med att ta bort dem,för att man blir känsligare för infektioner när de är borta :roll:
Jag gjorde en snarkoperation genom att de tog bort "spenen" och förstorade lite i bakre delen av halsen.Fan vad ont det gjorde utan medicin.Fick Voltaren stolpiller och de höll smärtan borta i ca 8 tim :)
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Ja du Pelle det är inget kul med halsont . Har inte själv tagit bort mandlarna men det var tal om det då jag förr led mycket av halsfluss . Slutade med att sista gången jag hade det blev det halsböld vilket dom tog bort utan bedövning , snacka om att vara livrädd :shock: Fick knapra piller efteråt , men fick bara alvedon ? Höll på att bli tokig dels gjorde det ont sedan liksom kliade i halsen ? Funderade starkt på att ta en mindre diskborste och vispa om lite :roll: Läkarna sa att om halsflussen återkom skulle dom ta mandlarna , men peppar peppar det har varit lugnt sedan .

Wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Intressant att höra!
Jag fick de borttagna för jag inte kunnat andas riktigt på nätterna. Halsmandlarna har täppt igen luftvägarna om jag legat på annat sätt än en variant av 'framstupa sidoläge'. Det är underbart att redan nu kunna andas bättre och jag har vaknat utvilad(!) för första gångerna i mitt liv! Om bara smärtan försvinner så kan detta bli bra.
ronald
Pannrumstomte!

Inlägg av ronald »

Nu vill jag absolut inte uppmana till allehanda rusdrycker men kanske skulle inte en liten "virrepinne" intagandes sakta nedglindandes i strupen mot det onda partiet av strupen lindra mot det onda ..istället för pillertrillande alltså?....Obs! inget bilkörande i samband med detta tips!

Här är även ett alcoholfritt alternativ!..."vaniljglass" har jag hört skall lindra också.. :wink:

Obs!tipsen i all välmening

Mvh
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Tycker nog glassen låter som bästa alternativet :roll: :D :D
Visserligen hjälper nog det andra mot värken med mycket dosering :?:
Men är nog ingen bra lösning :wink:

wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Haha mm en virre skulle nog bränna mig utom synhåll för smärtgränsen! :P det har blivit mkt bättre nu - från att ha varit F.U.B.A.R. veckan efter operationen, till ett mkt rymligt och rättfärgat svalg :) När det var som värst kunde jag inte ens äta glass..

Istället för virre blir det några öl ikväll :P
Skriv svar