Har en CTC 1200 Family 25kW från -02 som just nu drivs av en oljebrännare. Köpte huset i våras och har bara tänkt köra slut på oljan som är i tanken för att sedan gå över till pellets. Hade det varit en äldre panna hade det nog blivit en LV-pump istället men nu slumpade det sig så att vi har en TB mini pelletsbrännare från -04 liggandes på en hylla som bara väntar på att få komma i bruk igen. Väldigt praktiskt!

Har kikat lite på vad som skall göras. Brännaren är komplett med alla delar som medföljer från inköp. Förråd har vi inget alls just nu men det blir en tunna att börja med och ett riktigt veckoförråd när vi ser att allt fungerar. Förra ägaren av huset har monterat en Tigex dragregulator i "övergången" mellan pannan och skorstenen. Hade väl tänkt mig att demontera och montera nya brännaren själv. Elen överlåter jag till elektriker. Igångkörning och grovjustering av anläggningen gör jag själv och anlitar sedan någon kunnigare för finjusteringen. Neova pellets har jag nära och ämnar använda mig av.
Vad kan jag göra själv av denna installationen? Och vad behöver jag? Och framförallt, HUR gör jag? Tacksam för alla tips jag kan få!