Plockade ut min 265 förra veckan.
Jag tog av alla plåtar runt om ,och isolering ,den blev inte så mycket lättare ,men den blev lättare att handskas med iallafall.
Lycka till!
Den blev faktiskt ganska mycket mindre ,baksidan var väldigt tjockt isolerad.
Kommer inte ihåg exakt ,men om jag inte missminner mig så blev den ca 1 decimeter mindre åt alla håll
Vet inte vad den väger ,typ 200kilo.
Den är nog inte så svår att välta på ett släp..
Jag "juckade" fram den 5 meter själv i pannrummet ,så inget är omöjligt!
Skaffa lite vattenledningsrör som du lägger under pannan när du skall förflytta den från pannrummet.Blir mindre skador på golv samt rullar lätt.
Du har inte brandsäkert pannrum,så att du kan kapa den med rondell?Eller varför inte en tigersåg.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Inget lätt jobb att kapa pannan i bitar. För att komma åt behöver man kapa bort bit för bit. Vinkelslip med 250mm extratunn kapskiva rekommenderas.
Vet inte vad det kostar att hyra en plasmaskärare.
Pannan väger 230 kg. Om du plockar bort plåtarna, isoleringen, rostret, bafflar och alla luckor kommer du ner i strax under 200 kg. Eftersom resten är i gjutjärn kan man förutom som redan nämts med vinkelslip eller tigersåg också använda slägga för att få den i mindre och mera lättburna bitar.
11/2 plan(97 kvm) trähus med hel källare (60 kvm) från -52. CTC V-25 FK från -06.