Har precis flyttat in ett hus där det sitter en Albinpanna Trio 330 -90 med påkopplad acktank på 500 liter med elpatron och varmvattenberedare då den i pannan har gått sönder.
De tidigare ägarna har eldat med el och det ser jag inte som ekonomiskt försvarbart.
Till saken är att svärfar precis har kopplat på sig på fjärrvärme, så därför har jag blivit lycklig ägare till en Ecotec A4.

Men min fråga är, kan jag koppla in den i pannan eller är det mycket strul. Ecotecen är ju uppåtbrinnare så den kräver ju lite utrymme som jag har förstått det. I Pannan så sitter det nu en framåtbrinnande oljebrännare, så en framåtbrinnare hade kanske varit det bästa. Men jag har ju min ecotec som jag vill använda. Kan jag sätta in den i oljekammaren iaf, eller lämpar den sig bättre i vedkammaren?
Jag tycker att vedkammaren kanske vore mer lämplig med askutrymme och så.

Jag kontaktade en installatör i förra veckan som skulle höra av sig, men han har ännu inte gjort det så därför vänder jag mig till experterna på detta forum i väntan på att han behagar höra av sig.
Tacksam för svar och tips och ideer.
Om kombon Albinpanna 330+ecotec inte är lämplig eller optimal, vad finns det för alternativ?
Finns det någon bättre begagnad panna för ecotecbrännaren? Då jag inte ser utbytet av pannan som ett direkt problem, bara man kan hitta ett prisvärt alternativ.(läs Max 10000)
Mvh Gustav