Köpt hus med pelletspanna (CTC 1200 Family + Viking B16). Jag ställer mina frågor på rad istället

* Det finns luftvärmepump som täcker ytorna i huset bra men det är klart under vintern kan jag tänka mig att pannan värmer bra. Visst borde det bli många start och stopp under sommaren om jag bara värmer varmvattnet, borde väl gå åt mer bränsle vid många start & stop? Vilket blir mest kostnadseffektivt?
* Är det något speciellt jag ska tänka på? Något jag som ny inom pellets borde lära mig?
* Läste manualen om hur man ställer in brännaren men tyckte det var väldigt ospecifikt att justera brännaren utifrån färgen på röken. Har läst om andra här som använder specifik utrustning för ändamålet?
* Hur mäter jag verkningsgrad i min panna eller finns det någon ungefärlig siffra, eller är det individuellt? Tänkte att då skulle det vara enklare att räkna på vad det kostar.
* Det finns ett litet expansionskärl på vinden (tror iaf att det är ett expansionskärl), går det att flytta ner? Tänkte mest på risken för läckage.
- Följdfråga: Har någon av något sätt för att kontrollera om det finns läckage i systemet?
Det blev en diger lista av frågor

Tack på förhand!