Pannan från Baxi hade jag slängt i soptunnan. Eurofire brännaren har ingen uraskning så då får du likväl stå och skyffla kol varje vecka. Pannan verkar inte heller ha någon asklåda utan där är det med skyffel/dammsugare som gäller.
http://www.baxi.se/media/1534/baxi-pell ... manual.pdf
Jag hade sökt igenom en del trådar "köpråd" för där står mycket matnyttigt. Hade jag inte haft det här forumet så hade jag säkerligen stått med eurofire, värmebaronen eller janfire flex A2 brännare. Det är jag glad för idag för nu är det en fröjd att elda pellets med automatisk rengöring av brännaren och stor/smidig asklåda. Det är lätt man är för het på gröten och vill ha något för snabbt. Jag är glad att jag hade lite is i magen så jag kunde göra ett bra beslut.
Lyssna på vad folk säger här, det är mitt råd, för det finns otroligt kompetent folk här inne. Går du till en firma så är det en säljare som vill kränga grejer, glöm inte det. Sedan vill man ju ha en säljare/installatör som gör ett gott intryck och känns seriös. Men köper man omoderna saker av en bra säljare så får du likväl lägga massa tid på att stå och aska ur varje vecka.
Jag har idag en Ulmapanna med deras brännare och varför det inte blev en CTCEcoflex var för att firman som sålde Ulmas saker gjorde ett mer seriöst intryck.