Roli skrev:
Tack för alla tips.
1. Jag provade alla
2. Någon "hosts"-fil
3. I "ipconfig /all"
4. Provar jag 207.44.232.119
5. "nsloopup pellets.info" följt
6. Och provar man 195.67.199.33
7. Med andra ord blev jag inte
8. Låter som om det snart blir
1. ingen kommentar
2. öppna utforskaren och sök hosts obs stavningen om inte utforskaren hittar den får vi fixa en.
3. för att göra fönstret större, öppna dos fönster, i den övre blå namnraden "höger klicka", en meny kommer upp "vänster klicka" på egenskaper. nu öppnas ett fönster, på den 3:dje fliken, Layout, ändrar du
Skärmbuffertstorlek
Bredd 100
Höjd 1000
klicka OK, nu skall du kunna använda rullningslisten. skriv ipconfig /all
4. Eftersom webservrar inte ligger inom mitt intresse så lämnar jag ingen kommentar.
5. felaktig kommand eller filnamn tyder på att du stavade fel, skall vara nslookup pellets.info
6. detta är en dns så du kan inte köra detta i webläsaren, ursäkta om jag var otydlig.
klicka start - inställningar - kontrollpanelen ett fönster öppnar. här hoppas jag att du kan hitta något som heter "Nätverks- och fjärranslutningar" öppna den.
Beroende på om du har modem eller adsl så ser det lite olika ut men har du något som "Anslutning till lokalt nätverk" höger klicka och välj egenskaper.
ett fönster öppnas i mitten på detta finns en vit ruta och sista raden skall stå "Internet Protocoll(TCP/IP)" markera den och välj egenskaper. ett nytt fönster öppnas (tjatigt) längst ner finns "Använd följande DNS-serveradresser:" den första av de två kan du ändra till 195.67.199.33. klicka OK och stäng tills alla fönster stängts. Nu kan du testa att surfa.
7. Välkommen i gänget, programmerarna har datorvärlden i sitt våld, ibland kan man undra hur de tänker.
8. Om datorn iövrigt fungerar är det onödigt, gäller bara att hitta vad som är felet.