Fått en offert! Thermia eller Effekta???
Fått en offert! Thermia eller Effekta???
Kolla på denna offerten:
http://hem1.passagen.se/aapa/
Vilken lösning tror ni är den bästa? Jag trodde matarskruv och motor ingick i Thermia Biomatic+
http://hem1.passagen.se/aapa/
Vilken lösning tror ni är den bästa? Jag trodde matarskruv och motor ingick i Thermia Biomatic+
Hade absolut kört på Thermia. långt mellan uraskning, massa funktioner mm.
Det finns ju en thermia biomatic+ som är lite billigare än 20+ mindre funktioner lägre effekt på elpatron dock.
Gällande skruv så har dom tre paket till brännarna kort, lång & en böjd.
Det finns ju en thermia biomatic+ som är lite billigare än 20+ mindre funktioner lägre effekt på elpatron dock.
Gällande skruv så har dom tre paket till brännarna kort, lång & en böjd.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden

kommer inte ihåg riktigt, tror det var runt 10 000:- lägre.
Men du fick ju en najs
rabbat mot att instalatören skulle springa i och ur ditt pannrum
Snacka om snabb felåterföring.
Kolla dock upp vilka funtioner du tappar, tror att brännaren på B+ är den analoga varianten
Men du fick ju en najs

Kolla dock upp vilka funtioner du tappar, tror att brännaren på B+ är den analoga varianten

-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
De är nog den analoga brännaren som sitter i biomatic+= mindre finneser..calle_d skrev:Kan någon vänlig själ hjälpa mig att ta reda på exakt vad som skiljer en Biomatic 20+ och en Biomatic+ ???
Jag hittar ta mig fanken inte den infon på Thermias hemsida

På biomatic+ kan du välja vinter el sommar läge.. inte på 20+??
Så om det bara skilljer 2700:- mellan dom så är valet enkelt då är de Biomatic 20+ som gäller.. Jag skulle ta 20+ iaf..

Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Patrik skrev:ja jag kan minnas fel. har inte min rek pris lista från 04 framför mig direkt![]()
Största skillnaden hittar du om du jämför bequem15D & bequem15
Ja för i övrigt är ju pannan samma...
Sen så fan jag en sida med priser för 04 å där låg den på 40900:- (biomatic+) å priserna har ju i södra sverige stigt några tusen nu..

http://www.novator.se/bioenergy/BE0403/s29.pdf
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Nja däremot Bequem15 (analog) är på väg att fasas ut.calle_d skrev:>>ja jag kan minnas fel. har inte min rek pris lista från 04 framför mig >>direkt
>>Största skillnaden hittar du om du jämför bequem15D & bequem15
Jag har för mig att Bequem15D var på väg ut ur sortimentet. Stämmer det?
Vilken av dom är bäst då? Och vilken ingår i 20+ paketet?
den digitala sitter i 20+ paketet. den digitala vill man ju ha. anslutningsbar till www, rökgastempmätare mm mm mycke gött

Senast redigerad av Patrik den mån 18 apr, 2005 14:34, redigerad totalt 1 gånger.

-
- King Pinne!!!!!
- Kontakt:
Ja om jag skulle välja så blev de Thermia..calle_d skrev:Men när det gäller valet mellan...
* Effekta & en PellX
* Thermias system
är det alltså Thermia som gäller helt enkelt???
Trots att jag tjänar 7000(!) på att ta det första alternativet?
Bekvämligheten glöms ofta bort i prisjakten då man köper en pelletsanläggning.
Thermiabrännaren kräver betydligt mindre underhåll än PellX brännaren, så det tycker jag talar för Thermia alternativet.
Jag har installerat en Thermia Biomamtic med en EcoTec brännare och den fungerar mycket bra, med minimalt med skötsel.
Personligen tycker jag att en bra pelletsanläggning med lite skötsel förtjänar ett bulkförråd,
för att få det riktigt bra, men det är ju inte alla som har den möjligheten.
Thermiabrännaren kräver betydligt mindre underhåll än PellX brännaren, så det tycker jag talar för Thermia alternativet.
Jag har installerat en Thermia Biomamtic med en EcoTec brännare och den fungerar mycket bra, med minimalt med skötsel.
Personligen tycker jag att en bra pelletsanläggning med lite skötsel förtjänar ett bulkförråd,
för att få det riktigt bra, men det är ju inte alla som har den möjligheten.
EcoNom Pelletspanna från EcoTec