Kör med en gammal Egor Duplomat -74 kombipanna.
Nu har jag funderat mera & undrar om man ska satsa på en ny panna också, Comet tänkte jag (båda från Värmebaronen) eftersom jag kan få
rätt bra rabatt på grejorna

Det beror på hur "bra askutrymme" den nya pannan har.lasse34 skrev:Behöver man sota lika ofta om man har ny panna?
Räkna med ca 10 000:- för material såsom rör ventiler kranar säkerhetsventiler mm (detta brukar man byta om dom grejjer som sitter där idag är >20år). och för jobbet så ja ja vet inte riktig men tror jag hörde 3-6000:- av en röris som var hemma, sedan beror det på hur mycket du gör (demonterar gammalt bör ut panna och in med ny, inmurning mm).lasse34 skrev: Är det nån som vet vad en installatör tar för att koppla in grejorna?
Okej, Man kan fråga om den gammal Egor Duplomat -74 kombipanna är okej, så varför inte köra en tag till med pelletsbrännare.lasse34 skrev:Jag är på gång att skaffa en viking bio + skruv
Kör med en gammal Egor Duplomat -74 kombipanna.
Gärna kikar du lite andra pannor än Comet som har bättre askrymmer fast det kostar ungefärlig lika mycket som Comet. Men avgör vad du får rabatt. Enlig Värmebaron prislist = Comet ordinariepris 31.125 kr inkl moms.lasse34 skrev:Nu har jag funderat mera & undrar om man ska satsa på en ny panna också, Comet tänkte jag (båda från Värmebaronen) eftersom jag kan få
rätt bra rabatt på grejorna![]()
Läs som Patrik skrev ovan håller jag med.lasse34 skrev:Är det nån som vet vad en installatör tar för att koppla in grejorna?
Hmm... inte lätt att jämföra gamla och ny panna, men ny panna bör nog mindre aska än gamla tror jag bara.lasse34 skrev:Behöver man sota lika ofta om man har ny panna?