Röd diod lyser- men brännaren fungerar som den ska.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Mathias2
Frö

Röd diod lyser- men brännaren fungerar som den ska.

Inlägg av Mathias2 »

Jo, som rubriken lyder- den startar och stannar precis som den ska. Men dioden lyser utan felmeddelande. Jag kom ner till pannrummet och så stod det som det brukar "väntar..." i displayen, men den lyser rött. Prövade då att bryta strömmen till brännaren. Men dioden tänds upp direkt, utan något felmeddelande i displayen.

Någon som vart med om samma fel?
är det mjukvaran som spökar, eller vad tror ni?

Mvh Mathias
wepe
Pannrumsnisse!

Inlägg av wepe »

Antar att det är en NH du har ? Beror på vilken programvara du har ? Har du pelletsräknare i kan det vara att lampan tänds för service (tänds efter 6 ton ). Går då att gå in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek så ska den slockna . förutsatt att det är den programvaran :roll: Någon får väl rätta mig om jag har fel :roll:

wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!

Inlägg av Icecap »

Vissa tidiga styrdosar har lite fel värde i strömbegränsningen till röd & grön lampa, det betyder att de får lika mycket ström men att den röda lyser mer effektivt än den gröna samtidig som ögat är mer känsligt för rött.

Det betyder att det ser rött ut när det egentligen skulle vara gult (röd + grön samtidig).
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
singelstring
Entusiast!

Inlägg av singelstring »

På min NH så kom lampan att lysa efter det att jag fått 6 ton servicen gjord. Följ bara instruktion från WEPE så slocknar den.
Janfire Intergral, NH med externskruv, K-silon förråd igångkörd 060601. Bor i Karlstad i hus 146 m2, byggt 1962, NÖJD, har inga kontakter i pelletsbranchen
Mathias2
Frö

Inlägg av Mathias2 »

wepe skrev:Antar att det är en NH du har ? Beror på vilken programvara du har ? Har du pelletsräknare i kan det vara att lampan tänds för service (tänds efter 6 ton ). Går då att gå in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek så ska den slockna . förutsatt att det är den programvaran :roll: Någon får väl rätta mig om jag har fel :roll:

wepe
Jo det är en NH. Tack för tipset! Märkligt att det inte står i manualen?
men nu är det löst i alla fall. Den sa bara till att den behövde service :)

mvh mathias
Skriv svar