Jo, som rubriken lyder- den startar och stannar precis som den ska. Men dioden lyser utan felmeddelande. Jag kom ner till pannrummet och så stod det som det brukar "väntar..." i displayen, men den lyser rött. Prövade då att bryta strömmen till brännaren. Men dioden tänds upp direkt, utan något felmeddelande i displayen.
Någon som vart med om samma fel?
är det mjukvaran som spökar, eller vad tror ni?
Mvh Mathias
Röd diod lyser- men brännaren fungerar som den ska.
Antar att det är en NH du har ? Beror på vilken programvara du har ? Har du pelletsräknare i kan det vara att lampan tänds för service (tänds efter 6 ton ). Går då att gå in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek så ska den slockna . förutsatt att det är den programvaran
Någon får väl rätta mig om jag har fel
wepe

wepe
Combifire2 Janfire NH , NH Mody, Pellas X och L/L Vp
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Olika Pellets
Tidigare
Pannor
Norrahammar Parca, Nibe City
Brännare
Flex A, PellEco , Iwabo , Kmp m.f.l
Vissa tidiga styrdosar har lite fel värde i strömbegränsningen till röd & grön lampa, det betyder att de får lika mycket ström men att den röda lyser mer effektivt än den gröna samtidig som ögat är mer känsligt för rött.
Det betyder att det ser rött ut när det egentligen skulle vara gult (röd + grön samtidig).
Det betyder att det ser rött ut när det egentligen skulle vara gult (röd + grön samtidig).
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
-
- Entusiast!
Jo det är en NH. Tack för tipset! Märkligt att det inte står i manualen?wepe skrev:Antar att det är en NH du har ? Beror på vilken programvara du har ? Har du pelletsräknare i kan det vara att lampan tänds för service (tänds efter 6 ton ). Går då att gå in i menyrad 59 tryck på menyknappen och håll den intryckt c:a 3 sek så ska den slockna . förutsatt att det är den programvaranNågon får väl rätta mig om jag har fel
![]()
wepe
men nu är det löst i alla fall. Den sa bara till att den behövde service

mvh mathias