Hej igen!
Bara jag som är lite nojjig =D
Men har nu startdosen på 2 dl och minimum fläkt på 155, startar den inte med de värdena så ändrar jag tillbaka till 2,75 dl startdos med samma fläktvärden.
Hur kan rostret bli skadat om startdosen är för liten, fick för mig att det beror på gengasexplosionerna jag haft de första åren vi hade brännaren (då låg startdosen på 5 dl).
Det finns inget gnäll från sotaren, dörren är som sagt "brandklassad" med aningen gammal klassning, rökröret är även murat och klart!
Kör egentligen på Agrol pellets från lantmännen/granngården, har fått för mig att dom är bra =) Men blev tvungen att köpa 6 små säckar när det var slut på Agrol-pellets, så jag ska köra slut på dom 6 säckarna och köpa Agrol sen igen. Under sommarmånaderna så köper vi alltid 6 säckar åt gången, räcker ganska länge, upp emot en månad. Agrol 6 st säckar kostar 330:- och Byggmax 280:-, så en 50-lapp gör inget då jag tror att jag får bättre pellets.
PS, om jag vill "limma" upp en gipsskiva på dörren, vilket lämpligt lim bör jag använda? Går inte att skruva i dörren då den inte är massiv, fastän den är brandklassad på något sätt.
Mvh