Har en sprinkler på cirka 140 grader (grön om jag inte minns fel), som jag tänkt att montera upp i pannrummet.
Har en kallvattenkran i andra sidan rummet, som slutar på halva väggen. Sedan ska ett rör monteras på kranen som går upp till taket och sedan fortsätter 1 meter och gör en 90 graders sväng och fortsätter 2 meter, dvs. jag behöver cirka 4 meter kopparrör, som jag tänkt köpa på biltema? Eller kan ni rekommendera någonting annat?
Som jag ser det så behöver jag rör, ett par anslutningar samt lite fästen till röret och till sist lite skruv och plugg? Behöver jag något annat? Avstängningsventil? men det kanske jag använda kranen till?
Så det borde sluta på någon hundring allt som allt.
Kom gärna med tips, jag har aldrig utfört rörarbeten förut, om man bortser från att koppla in en toa eller blandare osv.

Behöver hjälp hela vägen, hur gör jag för att koppla röret till kranen? Kranen är av äldre modell, ser ut ungefär såhär: http://provardesigner.blogg.se/images/2 ... 914557.jpg
Det vore en början att kunna koppla röret till kranen, sedan finns det väl anslutningar till röret?
Mvh