Haha klockrena
Ska bidra med några jag med..
Det kom en man med häst och vagn, hästen det var en hingst.
- Hingsten var väldigt trött efter en hel dags dragande, så hingstens ägare stannade vid en bonngård.
- Mannen frågade bonden om han fick ställa in hingsten i bondens stall.
- Nej för helvete!! Svarade bonden.. jag vet vad dom där hingstarna går för,
- Jag har en åsna i stallet och den där hingsten sätter bara på min åsna!
- Nejdå säger ägaren till hingsten, vi lägger ett stort vitt lakan över åsnan så bryr sig inte hingsten.
- Sagt och gjort, dom lade ett stort vitt lakan över åsnan,
- Morgonen därpå när hingstens ägare skulle ta ut honom ur stallet var åsnan borta, den hade alltså rymt.
- Hingstägaren blev ju naturligtvis bekymrad, och hade skuldkänlor gentemot bonden.
- Så dom letade tillsammans flera timmar, överallt och tog bilen till hjälp och letade flera mil ifrån stallet.
- Till slut såg dom en annan bonde som kom gående efter den grusväg dom åkte.
- Dom stannade och frågade den gående bonden om han hade sett en åsna?
- JA, sa han och den j ä v e l n hade en liten vit näsduk i röva!!
En man stiger in på en bar. I sällskap har han sin lilla tama apa. Mannen beställer in
en öl och slår sig ner. Under tiden går apan runt i baren. Vid ett bort står en skål
jordnötter. De äter apan raskt upp. Vid ett annat bord står det ett drinkglas med en
citronskiva i. Den äter apan också upp. Och så där fortsätter det. Apan äter upp allt
den hittar. Till slut kommer apan fram till biljardbordet. Där stoppar den raskt i sig
en boll och sväljer den.
"Hallå där! " säger bartendern. "Såg du vad din apa gjorde?"
"Nej."
"Den åt upp en biljardboll för mig!"
"Oj då, jag är ledsen. Självklart betalar jag för alla skador han ställt till med"
När mannen druckit ur sin öl betalade han och gick därifrån.
Efter ett par veckor kommer mannen och apan tillbaka till baren. Mannen beställer in en
öl igen. Apan går runt i baren igen. Vid ett bord hittar den ett körsbär som den stoppar
upp i stjärten och sen stoppar in i munnen.
"Å fy fan! Vad äckligt", säger bartendern. "Såg du vad din apa gjorde?"
"Nej. Vad gjorde han nu då?"
"Han stoppade upp ett bär i stjärten innan han stoppade det i munnen."
"Jaha. Jo, han äter fortfarande allt han ser, men sen han svalde biljardbollen så mäter
han det först."
Här fanns några fler riktigt bra
http://ruskigbuss.suddenlaunch.com/inde ... 1115550585