Pallförråd

Skriv svar
The Burner
Fröträd

Pallförråd

Inlägg av The Burner »

Någom som har tips på hur man kan bygga ett utvändigt förråd att "gömma" 4 pall pellets i??? Ska ju vara snyggt så sambon inte gnäller :? & praktiskt så att dom kan lasta av lätt (tror SÅBI kör med kran??). Är det någon av Er därute som byggt nåt sådant. Börjar ju dra i hop sig mot vinter- äntligen :lol:
The sky isn´t the limit- ground is
manin
Pannrumstomte!

Inlägg av manin »

Hade beställt pallarna, så kom lastbilen hit och chaffis har med sig sådan elektik truck körde in direkt till min garage längst och gott om plats för min bilen. Så syns inte.

Nån tips kan jag säga flesta villaägaren har säkert orörda en förråd någonstans i källare eller ute, som är bara samlar skräp och damm, så kastar de grejor som man inte använda en j-a onödig. Så kan pellets vara där istället.
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

manin skrev:Nån tips kan jag säga flesta villaägaren har säkert orörda en förråd någonstans i källare eller ute, som är bara samlar skräp och damm, så kastar de grejor som man inte använda en j-a onödig. Så kan pellets vara där istället.

Näpp!
Plats är det minsta jag har tyvärr. Utomhus är det som gäller dessvärre. Är inne på nån historia med "vikbart" tak så man kan lyfta pallarna rakt in eller nåt??
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Re: Pallförråd

Inlägg av André »

The Burner skrev:Någom som har tips på hur man kan bygga ett utvändigt förråd att "gömma" 4 pall pellets i??? Ska ju vara snyggt så sambon inte gnäller :? & praktiskt så att dom kan lasta av lätt (tror SÅBI kör med kran??). Är det någon av Er därute som byggt nåt sådant. Börjar ju dra i hop sig mot vinter- äntligen :lol:
Kan du inte bygga ett bulkförråd utomhus då..

24 meter flexskruv funkar o de borde gå bygga ett litet förråd inom 24 meter...

Låt sambon bära några pall så godkänner hon nog det mesta.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
The Burner
Fröträd

Re: Pallförråd

Inlägg av The Burner »

Kan du inte bygga ett bulkförråd utomhus då..

24 meter flexskruv funkar o de borde gå bygga ett litet förråd inom 24 meter...

Låt sambon bära några pall så godkänner hon nog det mesta.. :wink:[/quote]
:D

Jodå har tänkt bygga bulkförråd utomhus så småningom men inte riktigt än.
I väntan på detta blir det till att bära lite.Har ingen asfalt så då får dom ha en"terränggående" palllyft eller att jag bygger så att man kan lyfta pallen direkt in i förrådet.
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

varför inte köpa 4st sådanna där skärmväggar man har mellan terasser och dyligt.

själv hade jag nog byggt något i trä lite busskurs liknande tre väggar och ett avtagbart plasttak.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Patrik skrev:varför inte köpa 4st sådanna där skärmväggar man har mellan terasser och dyligt.

själv hade jag nog byggt något i trä lite busskurs liknande tre väggar och ett avtagbart plasttak.

Hade faktiskt varit inne på den lösningen. Billigt också. Det kanske räcker för att stoppa den mesta nederbörden? Ska hem och skissa på ett sånt förslag.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Varför inte bara täcka med pressening.. Vet flera som gör så utan problem vare sej med tjuvar el fukt.. :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Patrik
Energiprofet!
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

André skrev:Varför inte bara täcka med pressening.. Vet flera som gör så utan problem vare sej med tjuvar el fukt.. :wink:
Problemet var nog att sambon inte uppskattade utsikten av en 4kvm stor pressening.
Diom Topp DTB25K med olje brännare & pellets brännare Bequem15(20)D.
1 1/2 plan 1954 98m2 plankkåk med 4" sågspån på vinden :)
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

Precis som Patrik säger så har sambon lagt in veto. Hemma är man karl i sitt eget hus ända tills gästerna gått :oops:
Skämt åsido så tycker jag själv också att det är fult med en presenning så då är nog skärmväggarna ett ypperligt alternativ.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Tänkte om det finns någon sida på huset som är lite avsides som kranen når till.. :roll: Naturligt vis inte mitt framför köksfönstret..

Annars får du väl bära in allt på en gång... Kan du inte samma dag får du väl täcka med pressening tills de blir helg.. Så gör grannen.. Lägger ut en pressening om det är halvtaskigt väder så täcker chaffören..

In måste de ju hur som helst..

Annars får du väl byta sambo.. :wink:
The Burner
Fröträd

Inlägg av The Burner »

André skrev:Tänkte om det finns någon sida på huset som är lite avsides som kranen når till.. :roll: Naturligt vis inte mitt framför köksfönstret..

Annars får du väl bära in allt på en gång... Kan du inte samma dag får du väl täcka med pressening tills de blir helg.. Så gör grannen.. Lägger ut en pressening om det är halvtaskigt väder så täcker chaffören..

In måste de ju hur som helst..

Annars får du väl byta sambo.. :wink:

Får ju inte plats med 208 säck pellets inomhus. Tanken är att ta in 20 åt gången eller nåt sånt och hämta vid behov i mitt "skärmskydd".
Skriv svar