Fy f-n Vilken förbrukning....Allan skrev:Nu måste jag kasta mig in i diskussionen! Hurra - äntligen någon som kommer upp i vår förbrukning! Fast deras kåk verkar ju bra mycket större än vår. Välisolerad vind stod det - lyckliga dom. När jag stack ner huvudet i vad jag trodde var en trossbotten, var det helt tomt! Man kunde se från vägg till vägg. Alltså, ingen isolering mot vindsutrymmet!
Sedan har jag rör som går i väggarna och golvvärme i hall och badrum (mosaik), säkerligen utan isolering. Till yttermera visso har jag misstankar mot kulverten till garaget. Det är nämligen påfallande snöfritt där, och torkar snabbt efter regn!
Huset är också gammalt, inte från detta sekel och inte från det förra heller! Lerstensväggar och eternittak med spån under. Behöver jag säga tvåglasfönster?
10 ton till 130 kvm + 50 i biutrymmen, är rätt saftigt! Så klaga inte, Anna! Jag häller också i tre säckar om dagen, ungefär, när det är nollgradigt.
jag som tycker det går mycket hos mej.
Jag bor i hus byggt 58.aldrig tillägsiso.dock sprutade vi vinden med ekofiber!!Mycket stor skillnad.värmer tre plan med källaren inräknad,dock bara ca 12-15c där nere.Men tre plan på 95kvm.tvåglasfönster.gammal diom el o ved sen 90.samt en Janfire minor.eldar pellets From slutet av dec tom mitt på maj.Ifjol med denna kalla vinter vi hade i Jämtland låg snittförbrukningen på 24kg/dygn.
lennart