Jag har intrycket av att Vedex-pannorna är vedpannor med möjlighet till pellets. Det känns som att de är till för vedeldaren som vill ha ett pelletsalternativ, inte tvärtom. När det gäller P20UB så känns det tvärtom, att den är till för pelletsfolket som vill ha ett vedalternativ. Jag kan givetvis ha fel, men det är min känsla efter att ha läst om dem.
750-acken för 13200:- känns verkligen prisvärd, men är inte det i överkant för pelletseldning? 500 liter känns mer vettigt, men då får man inte samma fina isolering, inte på Rinkaby Rör i alla fall
Hmmm... det är väl den lille prylbögen som bor i mig som gör sig hörd när jag vill ha många rattar och mätare...Om du kör mot acktank behöver de inte va en ända finnes på pannan då shuntstyrningen ska sitta på acktanken o inte på pannan..
Finneserna för pellets beror vilken brännare du väljer..

Hur mycket vikt bör man fästa vid att P20UB har liggande tuber i stället för stående? Kommer jag att reta mig på det resten av mitt liv tillsammans med denna pannan? Finns det någon fördel med att ha liggande i stället för stående? Jag skulle kunna tänka mig att liggande tar tillvara värmen bättre. Samtidigt som jag gärna vill lyssna på mig själv och min egen uppfattning så vill jag inte trampa i samma fällor som många av er har gjort, och ni nu försöker få mig att undvika.
Jag är så gott som säker på att jag skulle bli nöjd med en Joker eller Comet, men då försvinner all möjlighet till både ved och sol, därför vill jag inte nöja mig med att bli nöjd, om ni förstår vad jag menar...

Stort tack för din info André