Det vart en från kellfri.
70cm ved tar den,fyrklyvskniv med i priset.6800+moms.
klyver nästan allt vilken fröjd.
Kopplade in klyven igår,men kabeln var lite för kort,så den var ganska sträckt.
Efter att ha klyvt en timma ca så hade väl klyven rört sig lite grann,med följeden att kabeln vart ännu mera sträckt.Detta resulterade i att kontaktstycket till kabeln slets ur sitt hölje,varvid kablarna stack fram....
Jag min dumme faan tänkte mej inte för alls

Kvicknade i efter kanske fyra-fem sekunder,svårt att veta.
Skakis som bara den,ont i bröstet hade jag med.
Jag ringde 112 för att höra om det var farligt för hjärtat!
När jag berätta att det var 380volt för larmoperatören,ja då skickade de ambulans direkt!
Telefonkontakt ville de ha med mej hela tiden tills ambulansen var framme.
Hur som helst det gick bra denna gång,de ville köra in mej till Östersunds sjukhus,men det ville inte jag.ingen som kunde passa barnen för gumman är i Norge.Så jag fick ligga i ambulansen i ca en timma med Ekg.
Fina grejjor de har,ekg går via radiolänk direkt till jourhavande läkare på sjukhuset.Efter klartecken från denne läkare så fick jag stanna kvar hemma,med löfte att återkomma om jag kände nåt onormalt.
Alexandra min 10åriga dotter sa att jag hade gjort två kullerbyttor när det small till.Hon vart väldigt rädd då hon såg vad som hände.
Idag har jag varit och köpt 10 meter extra kabel,samt limmat fast denna typ delade koppling på klyven,så nu skall den vara säker!
Man ser så här i efterhand vad det kan brista i tankebanorna när man har jobbat i lite högt tempo samt är uppskruvad i varv.Vem faskiken tänker att man skall ta i en kabelanslutning som ör öppen med kabelskor synliga??
Det ända men jag har idag är en brännskada på höger pekfinger,samt ont i varenda muskel i bröstet!Känns som om jag tränat en vecka nonstop.
Hur som helst,klyven fungerar kalasbra,lättsamt samt snabbt går det.
lennart